Pok Su Mali Headline

Pok Su Mali

03 September 2010

Jalur Gemilang Tidak Emosional Macam Mereka!


Pok Su Mali pergi jalan kat CM jumpa orang-orang ini. Pok Su Mali pergi rumah-rumah jiran, ada orang-orang ini jadi orang gaji. Pok Su Mali tengok bangunan-bangunan yang sedang dibina, ada jugak orang-orang ini. Buat jenayah pon ramai orang-orang ini. Bila mintak passport atau minta ditunjukkan visa pon ramai orang-orang ini yang tiada. PATI biasanya orang panggil.


 

Jika nak di ukur dengan maruah negara yang dibakar-bakar dan dipijak-pijak, tidak berbaloi Jalur Gemilang itu menaungi orang-orang ini ini ditanahnya. Tidakkah mereka sedar, mereka sedang memijak-mijak dan membakar jalur gemilang yang sedang menaungi berjuta-juta saudara-saudara senegara mereka sendiri??? Tidakkah mereka tahu, Jalur Gemilang itulah tempat saudara-saudara mereka mencari rezeki untuk dihantar pulang buat anak dan isteri?

Jika di dada rakyat malaysia dipenuhi rasa dendam dan emosi, Pok Su Mali rasa sudah lama orang-orang ini dihalau dari tanah merdeka ini. Mereka patut bersyukur kerana rakyat Malaysia tidak seemosi dan tidak seego mereka didalam menbuat tindakan. Jika api provokasi merebak, Pok Su Mali rasa dan Pok Su Mali orang-orang ini tidak berani keluar rumah atau berlegar-legar di CM lagi.

Kepada rakyat Malaysia, Pok Su Mali menyeru agar kita semua berada didalam keadaan tenang, tidak dibelenggu oleh emosi yang boleh merosakkan negara kita sendiri. Kita serahkan semua perkara ini kepada kebijaksanaan pihak Kerajaan Malaysia dan Negara orang-orang ini untuk berbincang. Kita sama-sama doakan agar perkara ini selesai dengan aman.

3 comments:

  1. harapkan keamanan..kalau orang-orang tue pandai bawak diri kat sini..nampak lebih sudu dari kuah plk..

    ReplyDelete
  2. hanya org cetek ilmu jer wat cmnie
    org malaysia suam tinggi ilmu
    mana tau baik buruk wat suma tue

    ReplyDelete
  3. haiihh..nama pun indon..negara yg tak balance pembangunannya..disebabkan org2 mcm ni lah. cepat melenting. kalau bakar jalur gemilang n campak2 najis tu boleh buat dia org kaya ke hapa takpe jugak. buat tindakan tak fikir baik buruk. no wonder lah~

    ReplyDelete